Monday, October 19, 2009

سی سه پل می خواهیم چه کنیم ما 1000 پل بهتر میسازیم.این سالها سالهای سازندگیست


یك منبع آگاه در سازمان قطار شهری اصفهان با اعلام خبر انحراف تونل متروی این شهر به میراث خبر گفت: تونل شرقی خط «شمال جنوب» پروژه متروی اصفهان، پس از گذشتن از زیر زاینده رود با انحراف از مسیر خود، دركنار سی و سه پل در حدود ۴۰ متری به اشتباه حفاری شده است.

وی افزود: «این در حالی است كه تونل غربی در این خط براساس مسیر خود حركت كرده و در این مسیر تاكنون مشكلی وجود نداشته است.»

وی افزود: «در واگن‌های حمل خاك‌های حفاری شده، مصالح غیرمعمول مشاهده شده كه به قسمتی


از پی یك‌سازه شباهت دارد و این احتمال می رود كه دستگاه حفار تونل شرقی، حین گذر از زیر زاینده رود و در هنگام انحراف از مسیر، با رمپ جنوبی سی و سه پل برخورد كرده و این مصالح غیرعادی قسمتی از پی سی و سه پل باشد كه درصورت صحت این مساله و آسیب وارد آمدن به پی این پل تاریخی، احتمال نشست آن در زمان جاری شدن مجدد آب در رودخانه زاینده رود وجود دارد. هرچند تایید قطعیت این احتمال نیازمند بررسی‌های بیشتر است>>


befor>>>>>
















after>>>>>>>>







وي خاطرنشان كرد: اين حفاري اشتباه در نهايت سبب شده كه دهانه تونل از موقعيت تعيين شده كنوني به ميزان بيش از ۶ متر به سمت راست (غرب) جابجا و از مسير اصلي خود دچار انحراف شود كه اكنون عمليات حفاري متروي اصفهان به همين سبب متوقف شده است.

اين منبع آگلاه با اشاره به اينكه دستگاه TBM نمي‌تواند پيچشي با شعاع كمتر از 225 متر داشته باشد، اظهار داشت: اين در حالي است كه با توجه به انحراف ايجاد شده اگر بخواهيم تونل را به مسير اصلي خود بازگردانيم و به ايستگاه تعبيه شده در خيابان چهارباغ بالا برسانيم، بايد دستگاه با شعاع 125 متر بچرخد كه در واقع اين امر خود غير ممكن است.












































Free counter and web stats

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

khob yavash yavash dareh rah miyofteh ,. khasteh nabshid , jaleb bood , tasneem -19, dar morede alef lam mim ,,, bishtar tozih ehtiyaj hast .

November 29, 2009 at 1:38 AM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home